Všeobecné obchodní a dodací podmínky
I. Všeobecná ustanovení
Pokud nebyly písemně sjednány podmínky jiné, upravují tyto všeobecné obchodní a dodací podmínky smluvní vztahy vznikající mezi společností Fibo Trading s.r.o., Vítkova 242/13, 186 00 Praha 8, zapsaná v OR vedeném MS v Praze, oddíl C, vložka 134574; IČO: 28239300 DIČ: CZ28239300 (dále jen prodávající) platí pro všechny dodávky zboží a služeb realizované prodávajícím a to jak právnickým tak i fyzickým osobám ( dále jen kupující).
- Smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím vzniká buď na základě podpisu kupní smlouvy, podepsané oběma smluvními stranami, nebo zasláním písemné objednávky (e-mailem, faxem nebo poštou) kupujícího prodávajícímu a písemným potvrzením objednávky prodávajícím (e-mailem, faxem nebo poštou) kupujícímu.
- Vstoupí-li kupující do obchodního vztahu s prodávajícím objednáním zboží, vzniká tím kupní smlouva a kupující současně tímto akceptuje všeobecné obchodní podmínky prodávajícího.
- Při objednání nestandardního zboží nebo požadavku nestandardního termínu dodání si prodávající vyhrazuje právo stanovit mimořádné podmínky prodeje a zálohovou platbu.
II. Nabídka, objednání, kupní cena, vzorky
- Nabídka prodávajícího je nezávazná, pokud není uvedeno jinak.
- Platnost nabídky je 1 měsíc ode dne vystavení, pokud není uvedeno jinak.
- Kupující obvykle zasílá své objednávky zboží písemně e-mailem nebo poštou. Písemná objednávka musí obsahovat:
- IČO, DIČ kupujícího
- Číslo objednávky kupujícího
- Datum a místo dodání
- Fakturační adresu, adresu místa dodání, pokud se liší od fakturační adresy
- Osobu zodpovědnou za převzetí zboží, její jméno, funkci a telefon
- Specifikaci objednaného zboží, služby (název, množství, celkovou cenu) a odkaz na nabídku prodávajícího
- Jméno osoby, která objednávku vystavila a dále funkci, telefon, e-mail
- Kupní cena je stanovena na základě platné nabídky prodávajícího.
- Cena zboží nezahrnuje náklady na dopravu zboží ke kupujícímu, pokud není uvedeno jinak.
- Cena zboží nezahrnuje nutné náklady na balení zboží, které budou samostatně účtovány ve faktuře, pokud není uvedeno jinak.
- Vzorky poskytnuté prodávajícím jsou určeny pouze pro informaci o nabízených produktech, jejich technické specifikaci, vzhledu apod.
- Veškeré dodatečné změny kupní smlouvy, objednávky či rozsahu zakázky kvantitativního nebo kvalitativního a doplnění zakázky (vč. úplného zrušení objednávky již potvrzené prodávajícím) musí být kupujícím zaslány písemně a rovněž písemně odsouhlaseny prodávajícím, jinak jsou neúčinné a pro prodávajícího nezávazné.
III. Dodávky
- Pokud není uvedeno jinak, je místem dodání adresa objednatele, kterým byla objednávka vystavena.
- Prodávající potvrdí kupujícímu termín dodání zboží zasláním písemného potvrzení objednávky e-mailem.
- Prodávající dodá zboží na základě dodacího listu, převzetí, kterého musí být potvrzeno oprávněnou osobou, která je kompetentní k tomuto úkonu v tomto dodacím listu resp. potvrdí převzetí zboží od přepravce. V případě, že oprávněná osoba není přítomna na místě dodání, je kupující povinen zajistit novou oprávněnou osobu k převzetí zboží.
- Zboží může být doručeno následujícím způsobem:
- Přepravcem na dobírku
- Přepravcem bez dobírky
- Osobní odběr kupujícího
- Přepravou prodávajícího
- Podpisem převzetí zboží do dodacího listě, resp. do dokladů přepravce, stvrzuje kupující jeho správnost a shodu s deklarovaným zbožím. Veškeré neshody dodávky zboží je kupující povinen uvést na dodacím listě, resp. do dokladů přepravce při převzetí zboží.
- Zboží je předáno okamžikem předání zboží k přepravě. Od tohoto okamžiku nenese poskytovatel nebezpečí za škody na zboží.
- Zákazník bere na vědomí a akceptuje, že firma je oprávněna z časových, popř. technických důvodů namísto objednaného zboží dodat jiné, které bude schopné technicky a kvalitativně nahradit původně objednané.
IV. Platební podmínky
- Pokud není dohodnuto jinak, je prodávajícím vždy požadována platba předem či po převzetí zboží.
- Pokud je vystavena faktura na zboží, její splatnost je 1 měsíc, pokud není dohodnuto jinak.
- Datem zaplacení faktury je považován den, kdy je fakturovaná částka připsána na bankovní účet prodávajícího.
- Faktura je zaplacena tehdy, pokud je zaplacena celá hodnota faktury, ne pouze její část.
- Je-li kupující v prodlení s plněním jakéhokoli platebního závazku vůči prodávajícímu, je povinen prodávajícímu uhradit smluvní úroky z prodlení ve výši 0,15 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- Prodávající si vyhrazuje právo pozastavit veškeré dodávky pro kupujícího v případě, že je kupující v prodlení s plněním svých závazků vůči prodávajícímu.
- Prodávající je oprávněn provést započtení vzájemných závazků a pohledávek i bez souhlasu kupujícího.
- Uplatnění reklamace na převzaté zboží nezakládá kupujícímu právo odkládat platbu za vyfakturované a dodané zboží, které si objednal. Pozdržení platby bude považováno za neplnění závazků ze strany kupujícího.
- Každý daňový doklad vystavený prodávajícím musí odpovídat zákonným podmínkám.
- Dodané a převzaté zboží je majetkem prodávajícího do doby plného uhrazení fakturované částky na účet prodávajícího.
V. Reklamace a vady zboží
- Množstevní reklamace:
- Kupující má povinnost vyznačit jakékoliv nesrovnalosti v dodávce na dodacím listě, resp. do evidence přepravce, neprodleně po převzetí zboží, uvést jméno a podpis přebírajícího zboží a podpis řidiče.
- Množstevní rozdíly zjištěné kupujícím mimo prostory prodávajícího musí být pro uznání doloženy svědectvím třetí nezávislé osoby.
- Kupující je povinen neprodleně informovat prodávajícího o zjištěných nedostatcích v dodávce zboží. Je nutné zaslat příslušný dodací list s uvedenými neshodami e-mailem prodávajícímu.
- Neshody, které nebudou vyznačeny na dodacím listě, resp. v evidenci přepravce a podepsány zodpovědnými osobami, nebudou prodávajícím akceptovány.
- Skryté vady, které nebudou zřejmé při převzetí zboží, je kupující povinen oznámit prodávajícímu nejpozději do 3 dnů od obdržení zboží. Vždy je nutné pro reklamaci předložit dodací list na zboží.
- Následně musí být reklamace řádně uplatněna nejpozději do 5 dnů.
- Kvalitativní reklamace:
- Kupující je povinen nahlásit vadu zboží e-mailem neprodleně po jejím zjištění.
- Kvalitativní reklamace musí být vždy posouzena prodávajícím.
- Kupující musí umožnit přístup k vadnému zboží prodávajícímu.
- Kupující nemá nárok uplatňovat reklamaci na zboží, které bylo špatně skladováno nebo poškozené neodbornou manipulací.
- Kupující je povinen vždy uplatnit reklamaci písemným způsobem, ve stanovené lhůtě a předložit dodací list, vystavenou fakturu prodávajícím. Dále kupující doloží prodávajícímu veškerou technickou dokumentaci, která s reklamací souvisí.
- Prodávající nenese odpovědnost za skutečnost, že dodané zboží je vhodné a funkční k použití pro konkrétní aplikaci, pokud dodávka nebyla součástí technického řešení.
VI.OCHRANA DŮVĚRNÝCH ÚDAJŮ
- Veškerá data získaná od zákazníků slouží výhradně pro vnitřní potřebu společnosti, pro účely řádného splnění smlouvy. Na bezpečnost těchto dat je kladen maximální důraz a jsou zabezpečena proti zneužití. Zákazník má navíc kdykoli právo požádat o výmaz z databáze zákazníků. Žádná data nejsou poskytována třetím osobám. Výjimku z tohoto ustanovení tvoří externí dopravce za účelem řádného zajištění přepravy.
- Kupující uzavřením smlouvy s prodávajícím dává ve smyslu zákona č. 101/2000 sb., o ochraně osobních údajů, souhlas k tomu, aby jeho údaje byly zpracovány a uchovány v obchodní databázi prodávajícího.
- Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
VII. Ostatní závěrečná ustanovení
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že kupující je v prodlení s placením závazků vůči prodávajícímu.
- Kupující může od smlouvy odstoupit jen v případě hrubého porušení smlouvy prodávajícím nebo v případech stanovených obchodním zákoníkem.
- Odstoupení od smlouvy musí být písemné a musí v něm být uveden důvod odstoupení od smlouvy. Doručením odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku neruší, obě strany musím mít 30 dnů na vyjádření
- V případě, že prodávající odstoupí od kupní smlouvy (příp. části plnění), je kupující povinen vrátit prodávajícímu do 7 dnů od odstoupení od smlouvy dodané zboží (příp. část zboží jehož se odstoupení týká).
- Prodávající neodpovídá za zpoždění nebo nemožnost dodávky zboží v důsledku vyšší moci nebo v případě, kdy objednané zboží není ve lhůtě žádané kupujícím na trhu dostupné. Prodávající v takovém případě bude kupujícího informovat sdělením v e-mailu, resp. zasláním v nové verze potvrzení objednávky o náhradním termínu plnění nebo o nemožnosti dodávky daného zboží vůbec, přičemž kupujícímu tímto nevzniká vůči prodávajícímu žádné právo na náhradu eventuálně škody. Souhlas s tímto náhradním termínem plnění potvrdí kupující prodávajícímu písemně e-mailem, a to ve lhůtě vyznačené na sdělení prodávajícího. Pokud tak neučiní, má se za to, že kupující automaticky souhlasí s náhradním termínem dodání zboží.
- Kupující objednáním zboží souhlasí s obchodními podmínkami prodávajícího volně zveřejněnými na webových stránkách prodávajícího.
- Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, stejně jako vztahy vzniklé v souvislosti s nimi, podléhají právu České republiky, zejména ustanovení zákona 89/2012 Sb. (občanského zákoníku České republiky).
- Tato verze Všeobecných obchodních a dodacích podmínek společnostiFibo Trading s.r.o. vstupuje v platnost od 01.01.2021.